Offerte aanvragen 0800 16 016

Bug Crushers – Voor particulier en bedrijven

Hotels

Home » Sectoren » Hotels

Ongediertebestrijding is van vitaal belang in alle lagen van de bevolking, maar er zijn maar weinig sectoren die zo’n goede ongediertebestrijding vereisen als de hotelsector. Met gasten die komen en gaan op een regelmatige basis, en voedsel dat letterlijk geserveerd wordt van zonsopgang tot zonsondergang (en misschien zelfs langer), kunnen hotels hotspots zijn voor ongedierte.

usp icoon

Ongediertebestrijding op maat

usp icoon

Preventie & effectief bestrijden

usp icoon

Online rapportage

Het belang van ongediertebestrijding in hotelpanden

Hotels zijn unieke inrichtingen. In tegenstelling tot andere bedrijven, uitgaansgelegenheden of restaurants, “sluiten” hotels nooit. De gasten van een hotel zijn er op alle uren van de dag; of het nu 2 uur ’s middags is of 5 uur ’s morgens, er is 24 uur per dag personeel en publiek ter plaatse. Hotels zijn plaatsen waar mensen eten en waar ze slapen. Om deze reden zijn ze zelfs meer aansprakelijk dan andere etablissementen zoals restaurants of kantoren.

Een probleem met ongedierte kan de kern van een hotel als onderneming aantasten. De kosten van het herstellen van de veroorzaakte schade kunnen een financiële last zijn en als de reputatie van ongedierte eenmaal gevestigd is, is het moeilijk om klanten terug te winnen. Bovendien is het hebben van ongedierte een overtreding van de gezondheids- en veiligheidsvoorschriften, wat betekent dat hotels hoge boetes kunnen krijgen en zelfs het risico lopen gesloten te worden. Daarom is ongedierte geen klein probleem en moet het uiterst serieus behandeld worden.

Muizen in de hotelindustrie kunnen problemen veroorzaken in voedselbereidingsruimtes, opslagruimtes waar het wasgoed wordt bewaard en in de gastenkamers waar muizen kunnen worden gezien of uitwerpselen kunnen worden gevonden. Ratten kunnen een enorm probleem vormen in de achterbuurten en achtertuinen, vooral rond de vuilnisbakken, en verzamelplaatsen waar grote artikelen voor lange tijd niet worden opgeruimd. Dan hebben we de gevreesde bedwantsen die elk moment kunnen meereizen met nieuwe gasten en alle slaapkamers kunnen besmetten. Tenslotte zijn er de vliegen die van de gunstige omstandigheden gebruik kunnen maken om zich te vermenigvuldigen en overlast te veroorzaken, maar ook een risico en veiligheidsrisico voor de klanten kunnen vormen.

Insecten bestrijding icoon

Insecten bestrijding

Onderneem actie alvorens het een echte plaag wordt.

Meer informatie

Knaagdieren bestrijding icoon

Knaagdieren bestrijding

Snelle en efficiënte knaagdierenbestrijding.

Meer informatie

Overige bestrijding icoon

Overige bestrijding

Voor elke plaag een specifieke oplossing.

Meer informatie

Professionele ontsmetting en reiniging icoon

Professionele ontsmetting en reiniging

Dankzij onze ervaring kunnen we snel en efficiënt te werk gaan.

Meer informatie

Ongediertebestrijding in hotel en housekeeping

De afdeling housekeeping is het meest kritisch en ook het meest waarschijnlijke punt van falen. Een vuil hotel gaat vroeg of laat altijd de rekening gepresenteerd krijgen. Maar een goed housekeeping team dat niet getraind is in het identificeren en rapporteren van plaagdierproblemen kan net zo problematisch worden. De training hieromtrent in hotels zou zich moeten richten op het herkennen van knaagdieruitwerpselen of schade, evenals lekkages of bloed op beddenlakens. De housekeeping supervisor zou het belang van ongediertebestrijding in hotelstructuren moeten benadrukken. Zo zou deze aan het begin van elke dienst een checklist voor ongediertebestrijding moeten overlopen. 

Ongediertebestrijdingsprocedures voor hotels om ratten- en muizenplagen in uw hotel te voorkomen

Ratten en muizen teisteren hotels om een aantal redenen, maar de meeste komen neer op voedsel en onderdak. Als uw menselijke gasten uw hotel aangenaam vinden, zullen deze kleine knaagdieren dat zeker doen. En hoewel u de beschutting die uw hotel biedt niet kunt wegnemen, kunt u zeker maatregelen nemen om te voorkomen dat knaagdieren er toegang toe krijgen. De meeste commerciële knaagdierplagen beginnen omdat knaagdieren hun weg naar binnen vinden via open ramen, deuren, of scheuren/gaten in de buitenkant van een gebouw. Zorg ervoor dat de ingangen van uw hotel – met name de lobby – niet wijd open staan als dat niet nodig is. Sluit ramen in uw keuken, en sluit docks altijd na het laden. Inspecteer uw gebouw routinematig, en repareer alle gaten of scheuren die u tegenkomt.

In uw hotel moet u alle gemakkelijk bereikbare voedselbronnen verwijderen. Dit betekent dat vuilnisbakken en vuilniscontainers afgesloten moeten worden, dat tapijten regelmatig gestofzuigd moeten worden en dat voedsel nooit ’s nachts buiten mag staan. Mochten knaagdieren hun weg vinden in uw hotel, dan zullen ze het niet lang uithouden zonder voedsel.

Vanwege de hoge omloopsnelheid van gasten in hotels & andere logementen, neemt de kans dat bedwantsen meereizen toe. Het voortdurend controleren op activiteiten van bedwantsen is dan ook een must.

Tekenen van een bedwantsenplaag zijn onder andere het ontdekken van vlekken die lijken op peper en zout in de plooien van matrassen of beddengoed. Deze markeringen zijn bedwants uitwerpselen. Grotere besmettingen zullen leiden tot het zien van bloedvlekken op lakens, of vervelde schelpen die zijn afgeworpen.

Professionele ongedierte­bestrijders voor al uw problemen

Inspecteer routinematig de kamers op bedwantsen activiteit. Trek plintlijsten terug, kijk langs bedframes, boxsprings en matrassen voor “peper en zout” vlekken. Houd beddengoed schoon en vervang oud beddengoed regelmatig. Inspecteer achter fotolijstjes of lichtarmaturen en ander gemonteerd meubilair. Vermijd rommel en stofzuig elke kamer regelmatig. Aangezien dit ongedierte uit elke kamer kan komen, kan de ontdekking van de plaag in de wasruimte gebeuren. Noteer waar elk wasgoed vandaan komt om het probleem zo snel mogelijk te ontdekken.

wesp foto invert